Saturday 9 February 2013

Bekalan Ke Sekolah

setiap hari adalah hari bekerja..
tak kira di rumah mahupun di tempat kerja.. cuti ataupun tidak, sama sahaja. 

setiap hari kita perlukan tenaga.. bangun pagi, masak air, siapkan sarapan..siapkan anak ke sekolah.. masak untuk tengah hari..sambil mesin kain, sapu rumah, lipat kain semalam, jenguk kerja sekolah, jenguk fb..jenguk blog.. tengah hari amek anak di sekolah, hantar ke rumah pengasuh, terus ke tempat kerja sehinggala pkul 7, baru abis waktu kerja, amek anak, barula bergerak pulang ke rumah... lepas mandi n solat, makan malam, tengokkan kerja sekolah anak..berehat sambil tgk tv..kul 10-11 baru lena...

rutin setiap hari begitulaa.. banyak tenaga yang diperlukan untuk menyiapkan semua kerja..kalau di tempat kerja, ada masanya tak sempat makan, namun bekalan tu la yang jadi peneman di kala kelaparan... ia membantu memberi saya tenaga.. tak makan pun takpe sebenarnya.. tenaga tetap ada.. kulit pun lebih gebu..

usaha dan ikhtiar mengambil ESP sebagai makanan tambahan sedikit sebanyak membantu saya fokus kepada kerja-kerja di sekolah. bermula dengan kes disiplin murid yang bermacam-macam saban hari, kerja-kerja pengurusan yang tidak pernah habis, PBS Psikometrik yang telah pun muncul, saringan minda sihat, program warga emas, kelas relief, perbincangan dengan bos, pemilihan PRS dan lain-lain lagi.. tak cukup kertas nak tulis.. tapi Alhamdulillah saya lebih fokus dan tenang menghadapinya. perut tak meragam, badan sihat, tenaga berpanjangan, otak cerdas, pergerakan cergas.. banyak kerja dapat disiapkan segera..

Caranya senang saja.. amek secawan air apa shj perisa kesukaan anda..tambah 1 sudu ESP.. shake2.. taraaa.. dah bleh minum.. nak sedap letak dlm peti ais.. fuuhh.. best..
jgn guna air panas tau.. rosak proteinnya..

Syukur Ya Allah.. kerana memberikan peluang mencuba dan menyebarkan urusan kebaikan ini..

Selamat mencuba..
Zurin 012 92 62 992
id no 93 33 41

No comments:

Post a Comment