Friday 8 February 2013

pentingnya makanan tambahan

salam cuti seminggu sempena tahun baharu cina...

dari dulu lagi saya suka makan.. yg sedapnya, bila makan.. badan x naik sgt.. bila dah ada anak br badan mula naik sket.. setiap anak akan tinggalkan 1 ke 2 kilo.. tak boleh nak turun dah..

dulu.. saya sentiasa sihat..jarang sakit.. dan tak pernah terfikir nak makan suplemen.. pernah juga di beri vitamin apa ntah yg kaler merah sebiji itam sebijik tu.. tp tak lama.. ada org bg makan, kita makan..bila dah abis... terus diam je..

kalau sakit.. jarang la nak ke klinik...melainkan dah takde pilihan.. sama ada nak kan surat doktor atau pun sakit yg amat sangat.. heheheh... malas nk berdepan dgn doktor.. setiap kali jumpa doktor, asyik terkena dgn doktor yg ramah tamah je.. x larat nak dengar laa... hehehe.. 

bila dah masuk pertengahan 3 series ni..barulaa nak sedar diri yg makanan tambahan tu penting... menyesal jugak x makan dr muda.. 

kalau nak tau apa kepentingan kita perlu amek suplemen..
jom saya kongsikan..

# kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar
# badan kta perlukan dos yg lebih bg sesetengah nutrien
# buah2n & sayur2n mungkin terjejas & tercemar
# mengamalkan gaya hidup tidak sihat
# kebanyakan rakyat malaysia makan mengikut selera rasa
# gangguan penyerapan nutrisi drpd makanan
# kehilangan nutrien dlm makanan...


bila dh amalkan suplemen.. baru la sy rasa perubahan dulu n sekarang..

dulu... saya rasa segar... sekarang lagi segar
dulu..rasa ceria..kini lebih ceria..
dulu.. rasa ringan.. kini lebih ringan...
dulu..saya rajin...sekarang rajin sgt2...
dulu..kerap penat.. sekarang.. tidak lagi..
dulu..saya kerap marah anak.. sekarang lebih tenang menghadapi karenah anak..
dulu.. lambat pick up.. kini lebih pick up..cergas, bertenaga..
alhamdulillah.. Allah menggerakkan hati saya utk jatuh cinta dgn Shaklee..

jom kongsi rasa sihat dgn shaklee


sebakul shaklee setiap hari...


hubungi saya..

zurin 012 92 62 992 
id no 93 33 41




No comments:

Post a Comment