Friday 15 February 2013

Bermula Dengan RM123.00

saya mula berSHAKLEE dengan berbekalkan duit RM 123.00...

apa yang saya cuba?

  1. Vitalea 60 biji             = RM 45.00
  2. Vita C Plus 30 biji      = RM 15.00
  3. Alfalfa 100 biji            = RM 16.00
  4. Garlic sebotol (60biji) = RM 47.00
actually.. kongsi dgn suami.. tp saya bagi dia mkn vita C & garlic je.. tu pun nak kena hulur la tiap2 hari..

harga suplemen2 ni memang menghantui diri.. tapi bila dah rasa perubahannya, harga bukan lagi menjadi perkara utama.


sikit demi sikit saya menambah koleksi Shaklee saya..

saya tambah Chewable Vita C Plus utk anak2.. dah masuk botol yang kedua pun..

lepas tu saya tambah Meal Shake (anak-anak) & zink, b complex, ESP & herblax.. amek herblax tuk mengeluarkan racun dalam badan.. 

bila dah makan rasa perut pun nipis.. klau tak, rasa tebal je sebab makan banyak.. saya memang suka makan.. n kerap makan..

bila dah amek vitamin banyak2.. kenala minum air kosong banyak2, baru senang buah pinggang nak beroperasi... n kerap le ke tandas.. takpela.. utk kebaikan diri sendiri jugak kan..

latest, saya cuba ostematrix, vitamin e & omega... alhamdulillah sikit2 dah nampak kan hasil...
kita berusaha, Allah yang tentukan.. bila sihat, nak beribadah pun senang, nak bekerja pun jadi rajin, anak2 tak lagi jadi mangsa stress.. saya boleh buat banyak kerja dlm 1 masa...

saya ada dua blog yg perlu diuruskan.. satu utk peribadi dan satu lagi untuk kerjaya saya sbg seorang kaunselor. melalui Shaklee la saya pandai buat blog. pernah dulu buat, mati tanpa kubur.. kini, saya optimis utk trus menghidupkan kedua2 blog. lepas tu, saya kenal software "photoscape".. seronok rupanya mengedit2 bahan dan merekacipta lay out iklan.. sebelum ni, saya selalu cakap.. alah susah la, malas la.. tp kini saya lebih positif & optimis dgn kemampuan saya...

bila kita dah sihat, otak kita sentiasa cerdas.. idea mencurah2.. dlm fikiran mcm2 nak buat cuma adakalanya masa tak mengizinkan.. cuti CNY ni sempat jugak saya ke sekolah menyiapkan sistem fail yang tangkap muat tu.. dengar2 ppd pengurusan kualiti nak datang ajar cara buat fail.. kemas la pape yang patut, mana la tau dpt jadi contoh yang baik.. bila sistem fail dah ok.. sape2 dtg pantau, senang je nak amek dokumen... minggu lepas saya dah terkena.. Pengetua minta paperwork salah satu program yg dilaksanakan 3 thn lepas.. saya cakap 'ada.. tp nak kena cari la puan..' . puan ckp ok, klau dah jumpa, bagi kat dia.. tak sampai 5 minit... saya dah antar kat puan.. 'Aik..dah dapat dah?' puan tanya.. hehehe...Alhamdulillah, berkat dokumentasi yg baik..semua kerja akan jadi senang.. malah memudahkan org lain.. 

kini, saya berkongsi dgn keluarga..biar mereka pun sihat sama. cuma perlu pantau la sama ada mereka makan ke tidak apa yang kita bagi..

sekian, celoteh hari ini..


2 comments:

  1. wah~... bagus²! teruskan usaha... adinda doakan kejayaan kekanda supaya terus maju jaya... ehehhee... jgn lupe... support adinda skali dlm berbisnes... "family business" laa katakan..

    ReplyDelete